Verbeterde zichtbaarheid

“Journalisten weten ons als spreekbuis voor de mobiliteitsbranche echt te vinden.” Ook als het gaat om het agenderen van actuele mobiliteitsvraagstukken en thema’s neemt RAI Vereniging waar mogelijk het voortouw.

Dat gebeurde, brengt de algemeen voorzitter in herinnering, toen samen met ANWB, BOVAG, VNA, Natuur & Milieu en staatssecretaris Wiebes van Financiën het geslaagde Fiscale Mobiliteitsakkoord werd gesloten. “Dat zette ons er toe aan om vervolgens, samen met ANWB, de lead te nemen om een integrale langetermijnvisie op mobiliteit te gaan ontwikkelen. Dit resulteerde in een brede mobiliteitsalliantie, waarin NS, ANWB, TLN en RAI Vereniging zijn vertegenwoordigd en waar zich inmiddels KNV, Transdev en HTM bij hebben aangesloten. In de aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen 2017 heeft de mobiliteitsalliantie de politiek een plan aangeboden dat een aantal concrete bouwstenen omvat die nodig zijn om Nederland in beweging te houden.”