Collectieve promotie

Vaak gebeurt dit door leden een collectief platform te bieden via een gezamenlijke deelname aan beurzen, waarbij de afdeling de standbouw, catering, organisatie van de reis etc. regelt en faciliteert.

Zo was de afdeling van 11 tot en met 17 april goed vertegenwoordigd op de Bauma beurs in München met een collectieve Holland-stand. Bauma geldt als dé internationale vakbeurs voor bouw- en mijnbouwmachines, bouwvoertuigen, bouwtechniek, componenten en hijs- en hefwerktuigen. Met ruim 575.000 m2 tentoonstellingsruimte behoort deze beurs tot de grootste ter wereld.

Op de speciale ‘Made in Holland’ buitenstand van meer dan 400 m2 gaven de Nederlandse deelnemers (Pacton Trailers, NRF, Estepe, Imbema Rhiwa en Eduards Trailer Factory) acte de présence. Een bijzonder moment noemt Tekstra de opsteker die Nooteboom Trailers op Bauma ten deel viel. De European Association of Abnormal Road Transport and Mobile Cranes (ESTA), die jaarlijks de belangrijke prijzen in de wereld van uitzonderlijk vervoer uitreikt, koos uit de vele nominaties de MANOOVR semi-dieplader van Koninklijke Nooteboom Trailers tot winnaar.

Ook op de IAA in Hannover deed de afdeling met een collectieve stand van 400 m2 van zich spreken en kleurde de Duitse vakbeurs van 22 tot 29 september gedeeltelijk oranje. In totaal namen acht leden deel aan de IAA: Estepe, Pacton Trailers, Jolada, Netcap, Imbema Rhiwa, NRF, Smartbox en Caralu.

Een inmiddels populair (netwerk)moment tijdens de beurs betrof de traditionele Holland Borrel. Tekstra: “Met 125 deelnemers was onze stand afgeladen vol. Tot de bezoekers behoorden, naast tal van RAI-leden en exposanten, verschillende klanten en relaties vanuit de overheid. Zelfs de Nederlandse counsul-generaal in München, die het Nederlands bedrijfsleven in Duitsland ondersteunt, was aanwezig.”

Van 22 tot en met 25 mei organiseerde de afdeling een ledenreis naar Istanbul. Op het programma stond een bezoek aan Comvex, de toonaangevende tentoonstelling voor lichte en zware bedrijfswagens, bussen en componenten in Zuid-Europa. De reis werd gecombineerd met een kijkje in de keuken van de Tirsan trailerfabriek ten zuidoosten van Istanbul, met afsluitend een bezoek aan het consulaat en een ontvangst door de consul-generaal en een ‘meet & greet’.

In eigen land presenteerden de Auto Aanpassers Nederland (bedrijven die ervoor zorgen dat mensen met een beperking mobiel kunnen blijven) zich van 25 tot en met 28 mei op Support 2016 in de Utrechtse Jaarbeurs. Dat gebeurde op zowel het binnen- als het buitenterrein, waarbij bezoekers tevens de mogelijkheid werd geboden om op een testparcours zelf in lesvoertuigen te ervaren wat het betekent om in een aangepast voertuig te rijden.

< Terug naar Afdeling Speciale Voertuigen