Captains Dinner

Begin 2016 kwamen zo’n veertig directieleden van in Nederland gevestigde industriële automotive bedrijven bijeen in de Koninklijke Industrieele Groote Club van Amsterdam. Daar werd een onderzoek van McKinsey gepresenteerd waar uit bleek dat de automotive toeleveranciers, met een gezamenlijke omzet van ongeveer 1.400 miljard euro per jaar, een belangrijk vliegwiel van de mondiale economie vormen. Verder kwam naar voren dat de bijdrage die de automotive toeleveranciers leveren aan het innovatief vermogen van de auto-industrie aanzienlijk is. Alleen al de honderd grootste toeleveranciers investeren jaarlijks circa 40 miljard euro in R&D. Niet minder dan de helft van alle automotive innovaties kwam de afgelopen tien jaar in samenwerking met de automotive suppliers tot stand, aldus McKinsey.

< Terug naar Afdeling Autovak